15% off for bread!

85℃ had a sale on 5th of August.

I bought several of my favorites after dinner and left them on the desk.

Next morning, I found them had been murdered.

My mom said, "I cut them in pieces and you can choose what you want."

I tried to stay calm and asked her, "why didn't you ask me before you cut them?"

She took aback and defended, "I thought you bought them for the us."

"I did! But not all of them!! The dark brown one was for my boss and his wife." I retorted.

She hold the knife and looked annoyed, "You didn't told me last night."

I became speechless. Yup, I should have told her if I could. 

But she went to bed 9:00pm and woke up at 5:00am!!  When could I told her? 

Okay, fine, I should have left a message on the desk. 

But you still had to ask me before you killed them, didn't you?

I was a little angry at her. But the bread were dead in pieces and never could be saved back, I didn't want to argue any more.

O~Kay, let it beeeeeeeeeee. 

When I was ready to take one peice of bread, I found my mom put on a long face and turned back to her room.

I sat at the desk and wondered at her displeasure. 

It was MY bread to be eaten. Why were you angry at me?

I did anger over her recklessness. But I didn't care so much.  

What the heck?

After a while, I grabbed a tissue to mop my face.

My dad suddenly said, "Don't be so sad, it's just bread."

What a big misunderding. I was cleaning my face, not crying!

But his word did suprised me. He was not the kind to comfort people.

So I turned to him and wanted to say thank you...Oh, damn it! He was chewing the dark brown bread!

No wonder...

 

麵包全部85折!

85度C在八月五日的時候有特惠,

我就在晚餐之後去買了幾個我愛的口味,然後就擺在餐桌上睡覺去,

隔天早上起來赫然發現麵包已經被滅門分屍了...。

母雞說:"我都殺好了,選妳喜歡的吧。"

我壓下脾氣問她:"妳切之前怎麼沒先問我?"

她馬上拉起警戒線說:"我以為妳是買給我們的。"

"是沒錯啊!可是不是全部。深咖啡色那個是要給老闆跟老闆娘的耶!"我反駁。

她拿著刀子顯得相當惱怒,說:"妳昨天又沒講。"

我無言了,對啦,我是應該先講沒錯--如果我可以的話。

但她九點睡五點起床,我是要什麼時候講啦!

喔,好啦,我是應該留個字條在桌上。

但妳在動刀之前好歹也先問我一下吧?

我是有點氣她,但麵包都已經被五馬分屍,救不回來了,那還有什麼好吵的。

好~吧~歡喜就好~~

就當我準備要拿片麵包來吃時,發現母雞的臉很臭,一個轉身就回房間了。

我坐在餐桌想她為什麼這麼不高興。

是我的麵包被吃掉耶,怎麼是妳在生我的氣?

我是有點氣她怎麼這麼隨性,但也沒真的那麼在意,

真是見鬼了。

過了一會兒,我抽了張面紙擦臉,

悶爺突然從我背後說:"別難過,只是麵包而已啊。"

天大的誤會!我只是在吸油,不是在哭!!

但我很驚訝,因為悶爺真的不是安慰人的料。

所以我轉過身想跟他說聲謝謝...更,他嘴裡嚼的就是那個深咖啡色的麵包!

無怪...。

 

我想母雞應該是在生氣我怎麼對家人這麼小氣,

因為以前年少不懂事的時候都會對外面的人比較好,

但荒唐了幾年之後我已經漸漸走入家庭(?),買東西一定有家人的份,

但過往的bitch形象已經深植母雞的心,要扭轉恐怕不容易,

好啦,都是我的錯,my bad。

arrow
arrow
    全站熱搜

    BMMary 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()